Back in business

En härlig dag har precis tagit sin början. Jag vaknade upp i en soffa som var ungefär en halvmeter för kort för att överhuvudtaget kunna ligga utsträckt i. Eftersom H och J inte heller kan ha haft det speciellt skönt där nere på madrassen så skall jag icke klaga. Det hela resulterade i stela knän och dålig sömn, men det var såklart jättevärt! Gårdagen blev faktiskt riktigt hajp. Faktum är att kvällen blev bättre än vad jag från början hade vågat förvänta mig. Dels på grund av besöket från stora staden och dels på grund av alla lantisar som jag redan innan visste var klockrena. I rätt sällskap blir allt kul, det är något som är bevisat.

Regnet fortsätter att falla och jag är livrädd. Därför tänker jag inte gå ut, även fast jag vill. Trots att promenader är bland det skönaste och trevligaste som finns en dag som denna så tar det emot när jag blickar ut från mitt fönster. Jag orkade inte inte ens följa med till stora staden idag även fast jag dessutom hade haft möjlighet att färdas i bil, och inte i den blå sketbussen som jag annars tvingas till. Nej, jag gjorde någonting som bröt mot en av mina levnadsregler; jag valde att stanna hemma. Inget genidrag med tanke på hur rastlös jag är. Redan! Och klockan är bara halv två...

P.S Och du, Hanna. Jag inväntar din hajplista med spänning! D.S


Kommentarer
Postat av: Hanna

ja du Elin. Vad ska jag säga? Soffan var nästan illa! Men du har fått en hajplista som tack trots allt! :)

2008-01-12 @ 16:22:41
URL: http://HannaJanssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0