Consummatum est

Dagen kunde inte börja mycket sämre. Klockradion börjar skråla ut Marie Picassos gräsliga vinnarlåt från Idol. Textraden "Life is a mystery" förvandlades omedelbart till "Life is a misery" i mina öron. Det hade passat betydligt bättre i detta sammanhang då jag var trött, irriterad och allmänt omotiverad till att gå upp för att färdas i den blå sketbussen alldeles i onödan. Det är i alla fall hur jag ser på dagen som passerat. Att först ha en lektion för att sedan sitta av hela dagen bara för att vänta på att få tillbaka ett arbete kändes nästan otäckt onödigt. Hade det inte varit för att jag skulle få reda på mitt slutbetyg i Naturkunskap A är jag osäker på om jag hade fullföljt dagen eller smitit hem i förväg.

Efter att jag glad i hågen lämnat klassrummet med ett (tack och lov!) trevligt betyg i bagaget bar det ner till city med J och H. De är härliga tillsammans trots att de inte alltid kommer överens. Då tänker jag främst på parets olika syn på mjukisbyxor och diverse viktigheter. Enligt min mening hade Mr. J de bästa argumenten i denna fråga och vinner därför debatten överlägset. Inom våra kretsar nöjer man sig inte med det lilla, där är heller inte milkshakes på Mc Donald's något undantag. Det bästa alternativet som inte bidrar till någon som helst besultsångest vad det gäller val av smak är självklart att mixa. Vi som vet hur korten skall spelas avnjöt en kombo av inget mindre än vanilj, choklad och pina colada. Dagen var fullbordad.


Kommentarer
Postat av: Hanna

haha! klockren dag.. men jag är inte helt överänns med din åsikt om diskussionen, jag borde ju vunnit om ni inte var två mot en! ;) trots allt är jag stolt tvåa (?!)

2008-01-09 @ 19:04:02
URL: http://HannaJanssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0