Det här med att leva

Alla bra saker har en tendens att ta slut alltför fort. Så har det alltid varit och så kommer det troligen att förbli. Innan man vet ordet av har någonting passerat utan att man ens hunnit förstå att det var på riktigt. I vissa fall har man varit för upptagen för att inse värdet av det hela och ofta önskar man i efterhand att man tagit vara på tiden på ett annorlunda sätt.

Söndagkvällar är ganska värdelösa i allmänhet. Om det inte hade varit för att det är lov så hade jag med säkerhet övervägt att gå och lägga mig flera gånger om vid den här tiden.  Känner jag mig själv rätt så hade jag dock inte kommit i säng förrän runt halv 12, med andra ord alldeles för sent för att orka upp dagen därpå. Detta går bara runt runt, precis som en ond cirkel. På helgen hinner man sova lagom mycket för att överleva den kommande veckan. Detta brukar dock förstöras genom alltför sena kvällar som resulterar i att man gäspar sig igenom hela måndagen. Men det är ju jättevärt förstås. Det gäller väl att försöka hitta något sorts mönster att följa och att inte tillåta sig att sitta långt in på nätterna med skolabete (i de flesta fall kombinerat med bloggande och msn, vilket gör det hela ännu mindre effektivt). Jag återkommer när jag funnit vägen till ett fungerande liv, för det tycks jag definitivt inte ha gjort än. Vänta bara tills skolan börjar; då är det kört, Elin.


Kommentarer
Postat av: Frida (i klassen)

Hahah, när du kommit på hur man får ihop allt kan du ju tala om det för mig.. ;)
Vilket ordförråd du har Elin :)

2008-01-08 @ 17:02:41
URL: http://alittlebitofme.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0