I want my MTV

Nattbloggande är trevligt nästan jämt. Jag känner mig som en boss där jag sitter i datastolen som bara har några veckor på nacken. Jag ser mörkret falla och natten slå sig till ro bakom knuten. Stjärnorna finns någonstans där uppe, men tycks vara gömda bakom molnen just ikväll. Grannen har fortfarande tända lampor, men om vilken sekund som helst slocknar även dessa och jag blir ensam vaken på gatan där jag bor. Pappa stängde precis av tv:n och begav sig en trappa upp för att sova. Kvar sitter jag och tänker på mitt liv som människa. Funderar på om jag överhuvudtaget kommer att orka upp imorgon för att inleda en ny vecka. En vecka som i stort sett kommer att se ut precis som den förra. Samtidigt vet jag med mig att om inget drastiskt händer under de närmsta timmarna är det precis vad jag kommer att göra. Och det mesta kommer att se exakt ut som förra gången jag gick efter detta mönster.

Den kommande veckan ser åtminstone ut att bli riktigt bra. Detta på grund av flera olika anledningar. Jag ser fram emot möten med ett flertal högt uppsatta samt innebandyturneringen som äger rum på torsdag.  För er som av en ren händelse råkar vara involverade i något så sjukt som "Muskelknuttarna" kan jag meddela att jag härmed inhandlat rosa tights och uppmanar er att göra detsamma. Jag hoppas att det var dessa som E pratade om. 29 kr på H&M, right? Om jag får tillåtelse tänker jag publicera resultatet av detta vid ett senare tillfälle. Nu är det sova som gäller. Samvetet är inte helt hundra med tanke på vad lite jag lyckats uträtta under dagens gång, så hur detta kommer att gå återstår att se. Med Dires klassiker "Money for nothing" ekandes ur högtalarna avslutar jag denna kväll med en Jerry Springer-inspirerad "final thought". Självfallet citerar jag mig själv.

"Den som kommit till kröken skall svängen taga." 

Kommentarer
Postat av: Frida

Inte att förglömma XL på lördag heller.. ;)
Ska bli himlans qwl, enligt min mening..! :)

2008-01-28 @ 17:33:41
URL: http://alittlebitofme.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0