Nu kör vi, muskelknuttarna!

Imorgon väntar en hård dag. Inte minst med tanke på att det fruktade matteprovet äger rum. Nu finns det inga utvägar och jag kommer med stor sannorlikhet att misslyckas. Bortsett från detta kommer min dag spenderas på skolans område från klockan 8 på morgonen fram till efter midnatt. Det är nämligen imorgon den traditionella "nattinnebandyn" går av stapeln. Detta kommer på många sätt bli riktigt kul, men även krävande eftersom jag inte har möjlighet att ta mig hem tiden emellan det att skolan slutat och första matchen. Dessutom ska lag Muskelknuttarna självklart satsa på bästa möjliga uppladdning genom att äta en näringrik måltid samt bygga upp stämningen hemma hos M. Där blir det säkerligen kaos då ett tiotal muskelknuttar ska samsas om spegeln och den illrosa ögonskuggan, men med vår förmåga lär även detta bli en succé. Outfiten för iår är inte värre än att jag vägrar ta bussen hem efteråt. Faktum är att  det inte ens går några bussar, så det löser sig ändå.  Vad gör man inte för laget? Vi är klockrena och det räcker. Om vi sedan kan spela är en helt annan femma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0