Onödig uppdatering

Egentligen borde jag hålla mig borta från bloggen en dag som denna. Faktum är att det inte har hänt en endaste sak som skiljer sig från det normala. Man skulle kunna säga att det har varit en äckligt vanlig dag förutom att jag för första gången i hela mitt liv kunde åka till skolan med 7.40-bussen (som jag till råga på allt precis höll på att missa). Dagen rullade på som vanligt med spanska tillsammans med H. Där kan det sluta lite hur som helst, men idag lämnade jag salen med vetskapen om att jag bara gjort bort mig ynka en gång. Muy bien!

En annan sak som jag kan tycka är hajp är att jag äntligen fick tillbaka en uppsats som i det här fallet handlade om Drottning Kristina. Det var inte lätt att tyda min kära lärares skrift, men av det lilla jag förstod så såg det lovande ut. Tur är väl det med tanke på hur otroligt mycket tid jag lade ner på den. Så här i efterhand kan jag inte fatta att jag ens orkade bry mig, faktiskt. Men med facit i hand så var det värt och jag är nöjdare än nöjdast. Förövrigt så känns skolan och hela dess innebörd åt helvete för tillfället. Jag vet med mig att engelskan med säkerhet kommer att gå åt skogen imorgon om jag inte tar till drastiska åtgärder. Och jag kan inte bry mig mindre...

Idag gjorde jag ett mycket lyckat inköp. Jag gick raka vägen till Åhlens skivavdelning och letade upp kategorin "Barn". Där fann jag en rosa skiva med titeln "Mojje - Barnvakt". Med bestämda steg tog jag mig till kassan för att betala. Killen i kassan såg som väntat lite undrande ut vilket ledde till att jag kände mig tvungen att påpeka att den inte var till mig. Den var lite för ungdomlig för att han skulle tro det, påstod han. Hur som helst kommer min lilla kusin med säkerhet bli glad när denna extremt löjliga cd dimper ner i brevlådan.


Kommentarer
Postat av: Natta

Haha, du bortförklarar dig för killen i kassan. Du är rolig du. ;)

2008-01-15 @ 19:13:18
Postat av: Hanna

Jag må säga att våra spanska lektioner alltid är lika trevliga, trots att du gör bort dig då och då, det ger oss ett gott skratt efteråt! (för att inte tala om mina tabbar)

2008-01-15 @ 19:57:50
URL: http://HannaJanssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0