Tristess

Jag har ett problem - jag klarar inte av att ha tråkigt. Att vara sysslolös en hel dag tar knäcken på mig. Det faktum att det dessutom är lov gör inte saken bättre då det känns som att dagarna bara rinner iväg utan att jag får ett endaste dugg uträttat. Idag var det tänkt att ta en tripp till stora staden, men det blev aldrig så. I samma veva som att jag spejade ut från mitt fönster avtog längtan. Snö och helvete är inget man ger sig ut i frivilligt. Eftersom det ändå bär iväg imorgon var det kanske lika bra. Ibland behöver man lite tid för sig själv, även om sysslolöshet är det absolut värsta jag vet - förutom regn, kyla och kolsyrat vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0