Varför är saker som de är?

Det är inte mycket jag har fått ut av dagen som passerat. Tänk vad mycket man egentligen hade kunnat göra istället för att vara precis här just nu. Som exempel hade jag funnit flyga fram och tillbaka till London utan problem. Jag hade lätt hunnit ta en dagstur till Stockholm eller Paris. Hur många timmar tar det att flyga till Thailand? Möjligen hade jag hunnit med även det under detta dygn. Vad jag vill komma fram till är att det på något sätt känns ganska meningslöst att leva mitt liv. Det är svårt att föreställa sig att  där ute i världen händer saker hela tiden. Människor föds, människor dör, plan flyger, plan störtar, människor möts och människor skiljs osv. Här sitter jag helt ovetande om vad världen utanför har att erbjuda. Kanske missade jag precis en chans som jag inte ens visste att jag hade.

Detta skulle gå att spekulera vidare i, men jag finner egentligen ingen anledning. Kanske är det typiskt mig att ens publicera sådant skräp i en offentlig blogg. Men nog är det lite skrämmande ändå? Ute i världen sker saker varje sekund som man inte har en aning om och inte heller har chans att uppleva. Varför hamnade jag just här av alla ställen när jag kunde ha hamnat var som helst på hela jorden? Spekulationerna är många och jag har inte tid. Verkligen inte.

Kommentarer
Postat av: Louise

Vi drar till London!!! Jag samlar tior! xD

2008-01-15 @ 22:05:47
URL: http://laulau.blogg.se
Postat av: Frida

Du har poäng Elin, lätt! :)
Ja, vad gör man i sin lilla bubbla, medan Världen pågår någon annanstans..?

2008-01-16 @ 17:14:10
URL: http://alittlebitofme.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0