vi kan låtsas att vi kommer mötas (i mina drömmar strålar solen än)


vi kan låtsas att vi kommer mötas en dag
men jag vet så väl
att det leder ingenstans
och vägen är för lång

jag kan bara hoppas
att stormen är över
ta skydd under ett täcke
i väntan på några armar som kan värma mig

låta tiden passera
i väntan på förändring
se att ljuset inte ligger långt från hamnen
och att allting kommer ordna sig igen

för det gjorde det för flickan i hamnen
som förlorat vägen hem
och för ringarna på vattnet
som tappat bort sig i mörkret

jag ligger kvar och väntar in våren
fast en ny vinter är på väg
det regnar i varenda verklighet
men i mina drömmar strålar solen än

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0